Serie A har börjat

Idag startade serie A. Jag ska dock till min besvikelse säga att jag bara kunde se en halvlek, den andra mellan Lazio och Torino. Det jag såg bådade dock gott för säsongen, ty detta är Serie A och inte Premier League. Och Serie A är som ni vet världens bästa underhållning alla kategorier.

Jag upptäckte dock ett problem som uppstår när jag kollar på Serie A jämfört med Premier League. Jag bryr mig om resultaten på ett jobbigt sätt. Därav blev jag tjurig och irriterad och ointresserad när lantisarna utanför Rom vände 1-0 underläge till 2-1, som tur var kunde Torino kvittera. Senare ikväll spelade Juventus - Livorno, det blev 5-1 till Juventus och det var tur att jag inte såg den matchen, jag hade hatat varje minut. Det är frusterande när man ser på fotboll och hoppas på ett visst resultat som inte blir, man tappar helt enkelt gnistan om matchen. Och det blir ett problem när man hoppas att det alltid ska gå dåligt för Juventus, Lazio i viss mån Milan och i lite mer mån Inter. Det värsta är givetvis när Roma förlorar, då kan man inte kolla på fotboll mer den kvällen, inter från serie a iaf.

Det är det som är fördelen med PL. Jag tycker det är kul om Liverpool vinner, men jag blir inte så besviken om de förlorar. Jag tycker inte direkt illa om något lag i PL heller vilket gör att jag ställer mig ganska neutral till resultaten. Det med neutralitet gäller även La Liga. Det är därför jag älskar VM så otroligt mycket också. Där har man inga hatlag som försör ens fest. Förhoppningsvis ska inte Juventus eller Lazio förstöra Serie A i år.
 
Imorgon möter ett ganska skadedrabbat Roma Palermo borta. Det kommer bli oerhört tufft. Jag hoppas Roma kan ta med sig tre poäng från Sicilien.

Imorgon börjar mitt tv-tittande av serie A på riktigt. Imorgon blir det iaf två serie A:matcher

Kommentarer
Postat av: Adam

Ok, jag har två val,
1. Att vara lat och helt enkelt skriva att pesten har börjat.
2. Att försöka lära sig sporten.
Jag väljer 2:an för nu kommer jag leta och hitta fakta om dessa italienska lag.

2007-08-26 @ 11:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback