Premier League-tips

Nu är mitt Premier League klart inför säsongen 2007-2008. Spoliervarning för den som inet vill veta hur det går.

Motivering:Jag tror topp fyra blir likadant som det oftast har blivit i denna serie de senaste åren. Arsenal räcker dock inte till mer än fjärdeplatsen, laget är för orutinerat fortfarande. Jag tror kampen kommer att bli stenhård mellan de tre andra. Chelsea vinner. De har förstärkt på de viktigaste platserna, avsaknaden av mittbacksreserver kostade dom titeln förra säsongen. Efter framgångar i CL så vill nog Benitez få framgång i ligan, truppen har spetsats till, det räcker till andraplatsen. Fjolårsmästaren blir bara trea. Tottenham har satsat men klara inte av att utmana om en CL-plats*. Newcastle har fått en vettig manager och förstärkt försvaret, det gör att de kommer att göra en bättre säsong en på länge. De två satsande lagen West Ham och Manchester City kommer att utmana om en UEFAcup-plats* men jag tror inget utav de två lagen klarar det. Bolton kommer nog få en schackning efter att managern Allerdyce har lämnat klubben efter många år, det räcker till en mittenplats. Fjolårssuccén Reading tror jag inte kommer att göra en lika bra säsong som förra, de kommer att hamna på nedre halvan men de kommer att hålla sig kvar. Nykomlingen Derby kommer att åka ut. Den andra nykomlingen Birmingham kommer att hålla sig kvar med en relativt godmarginal. Den tredje nykomligen Sunderland tror jag kommer att hålla sig kvar precis efter en hård kamp med Fulham om platsen över sträcket.  

1. Chelsea
2. Liverpool
3. Manchester U
4. Arsenal


5. Tottenham
6. Portsmouth
7. Newcastle
8. West Ham
9. Aston Villa 
10. Everton
11. Manchester C
12. Blackburn
13. Bolton
14. Middlesbrough
 15. Birmingham
16. Reading
17. Sunderland

18. Fulham
19. Wigan
20. Derby

 
*1-4 Champions League-plats
*5-6 UEFAcup-plats 


Längre orsaksmotivering till placering för enskilt lag kan fås om man vill ha, skriv en kommentar.
          

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ett bra tips det här, tror du kan få många rätt. Dock är det klart att Arsenal kommer utmana om titeln, vänta och se :)

Postat av: Adam

Bra tippat, kan lite om den engelska fotbollen.
plus en sak till:
Det där om Chicago-FBK var ett skämt, trodde du kände mig som gillar amerikansk hockey?
ha en bar dag.

2007-08-07 @ 18:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback