Fråga fem döda personer

Tänk om att tillfälligt fick ta fem döda personer åter i livet och fråga dom om hur de tänkte, hur de ser på sitt eget inflytande i världshistorien och vad det tycker om den nuvarande världen.

Den första personen som jag skulle vilja ha med i detta är Karl Marx. Skulle vara intressant att veta vad han tycker om utvecklingen av världen.

Platon skulle jag också vilja ha med. Undra vad han tycker om att hans tankar fortfarande spelar en roll i världsbilden.

Jesus givetvis. Man kan inte komma undan att vilja ha med honom.

Copernikus, kanske mest för att se hans raktion på det han kom fram till.

Shakespeare skulle ockspå vara intressant.

Jag hade svårt att komma på namn på slutet, det finns säkert många intressanta personer som jag har missat eller inte får plats med.

Hör är en sketch på det ämnet, dock är bara kommunister med.  
http://www.youtube.com/watch?v=dr1ot7FN4AI

Det stäler de dom relevanta frågorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback