En evighet är över

Senast det hände var för tre år sedan i Nybro. Ikväll var det dock dags igen. I Nybro var det ingen vidare finess, det var bara enkelt och pliktskyldigt. I ikväll däremot var det med kraft, fart, pondus och också en viss smula teknik som gjorde det möjligt.

Läget var 3-1, jag hade kommit upp i en offensiv löpning och hade fått en fin yta. Det såg våran innermittfältare och krossade ut mot mig vid utkanten av straffområdeskrysset. Jag ser att backen går emot mig, han tjuvrusar lite. Så jag använder motagningen till att slå bollen förbi backen och sedan själv accelerera om honom. Jag får en liten halvsnäv vinkel  för avslut, men att passa hade jag knappt en tanke på utan jag drar till med vristen och bollen går emmellan målvaktens ben och in i den bottre gavlen, härligt.

Matche slutade 6-3.
 

Kommentarer
Postat av: Adam

Grattis till målet du gjorde.
Det närmsta jag varit i målväg inom både sporterna hockey och fotboll så var det hockeyn där jag träffade stolpen, så jag har varit spelare för båda sporterna utan att göra mål.Så, hur käns det, har aldrig fått uppleva den.
Däremot har jag fått uppleva det omvända ca 20 gånger per match med FIF=)

2007-08-25 @ 19:33:21
Postat av: Simon

Det är ganska svårbeskrivet pga att det nästan aldrig avgör en match direkt utan man måste ställa om direkt. Kanske kan jämföras med en riktigt snygg fia med knuff-tackling. Sen blir det ju ett minne som etsar sig fast, iaf för en som gör mål lika ofta som jag.
I bloggen så räknar jag bara mål i A-lagsfotboll på elvamanna.

2007-08-25 @ 22:56:39
Postat av: Simon

Fast faktum är att det tre år sedan jag gjorde mål i B-laget också. Jag har haft en mål formsvacka på ett antal år, jag skyller på att jag är back.
Det var mitt tredje a-lagsmål förövrigt

2007-08-25 @ 23:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback