CL har lottats

Nu har CL lottats. Jag tar en Roma-inriktning, andra gruppe rär också intressanta men nu får det bli såhär. Roma fick en av de tuffare grupperna men det bör ändå gå vidare. United får räknas som gruppen favorit. Sporting är ganska vassa men Roma är bättre och det gäller bara att bevisa det. Dynamo Kiev är lite luriga, de hade en ganska svag CL-säsong förra året och jag tror att de är på nergång, så dom ska Roma komma före.

De flesta favprtiterna har fått en hyfsat föedelaktig lottning och det bör inte vara några större problem för dom att gå vidare. Det är väl Valencia och i viss mån Roma som har de svåraste konkurrenterna. Valencia ska konkurrera med Schalke 04 som är ett ganska stabilt lag. Jag tror inte Valencia är så jättestraka i år, det finns vissa tendenser att de ska göra en sämre säsong i år.

Tävlingens tre favoriter innan i ordning
1. Milan
2. Chelsea
3. Barcelona

Förövrigt så tror jag att Roma har chans att ta hem hela turneringen med lite flyt, men nu gäller gruppspelet först och det är tufft nog för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback