Äntligen

Äntligen som Horace sa, eller var det Olof Palme eller var det Stalin eller var det Olof Mellberg. Jag tror faktisk att alla dessa utom Stalin har sagt äntligen.

Jag kan nu äntligen skriva min egen handstil och skicka som inlägg i msn!!!! Min glädje är hög. Nu är det bara kortkommandoskiten de ska ändra på så är det nästan felfritt. Jag ska de kommande dagarna roa mig med att måla diverse olika teckningar och skicka till folk på msn!!

Idag är det skärtorsdag. Jag börjar att tänka lite på vad Jesus gjorde idag för cirka 1970år sedan. Jag han satt och åt oblat occh blev kysst av Judas. Jesus hamnade på korset och Judas hamnde nog senare i himmlen eller helvetet beroende på vilken tro man har. Han var girig vilket jag tror räknas som en synd vilket kan leda till helvetet. Han kysste Jesus och då måste man bedöma vilka intentioner han hade med kyssen, för om den var sexuellt laddad så kanske man kan bedömma det som en sexuell synd. Jag har också för mig att Judas tog självmord och det har jag för mig räknas som en felaktig handling inom vissa kyrkor, alltså borde den handlingen kunna leda till helvetet.

Jag har också hört att man blir förlåten och upptagen av Gud så länge man tror på Jesus. Jag tror att Judas trodde på Jesus, alltså så borde han komma till himmlen enligt den tron.

Är det någon som har svar på detta? Hamnade Judas i himmlen eller helvetet?  

Kommentarer
Postat av: Johan Gyllensten

Judas dog... sen hände inget mer. Var ligger helvetet? och framförallt, vem kom på att det fanns? snacka vilket patent han skulle kunna fixa.

Nej, jag tror inte att något händer efter att vi dött... det blir ett enda stort NOLL och ingenting. Är det så skrämmande??

Postat av: Simon

Skrämmande? Lite. Om det du säger är sant? vet ej, det är mer troligt än att himmlen finns anser jag men den som dör får se.

2007-04-06 @ 10:57:35
URL: http://folktomt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback